team uza

‘Elke dag komen er duizenden mensen aan in het UZA, zowel patiënten en hun begeleiders als bezoekers. Samen met de vrijwilligers zorgen we ervoor dat iedereen zich welkom voelt en op de juiste plek geraakt. We staan ook in voor de administratie, die we telkens zo vlot mogelijk laten verlopen voor de patiënt.’

Inge Thomas
Inge Thomas
Verantwoordelijke Opname/onthaal & patiëntenadministratie
team uza

‘Op welke kamer ligt mijn moeder? Ik heb een afspraak op de dienst NKO; hoe geraak ik daar? Mijn zoon is zijn jas kwijtgeraakt; hebben jullie die gevonden? … Aan de onthaalbalie kunnen mensen terecht met allerlei soorten vragen. De onthaalcollega’s verwijzen hen vriendelijk door, geven uitleg en stellen indien nodig gerust.’

kiosk

‘Sinds deze zomer melden patiënten zich via kiosken in de inkomhal aan met hun e-ID. Zo wordt elke patiënt juist geïdentificeerd. Via de kiosk weten de patiënten op welke afdeling ze moeten zijn. Het voordeel van de kiosk is dat alle inschrijvingen op dezelfde manier verlopen, wat de verdere flow ten goede komt. Voor de patiënten geeft de kiosk duidelijkheid: iedereen meldt zich op hetzelfde, goed toegankelijke punt aan.’

opnamedienst

‘Wanneer de patiënt opgenomen wordt, de gegevens van een patiënt niet volledig zijn, of wanneer een afspraak niet correct in de agenda staat, verwijst de kiosk door naar de opnamebalies. De collega’s van de opnamedienst maken de aanmelding dan volledig. Ze beantwoorden ook vragen en lossen praktische administratieve problemen van interne diensten op.’

team uza

‘Voor patiënten aangesloten bij een Belgisch ziekenfonds vragen we online een betalings­verbintenis op bij dat fonds. Zijn patiënten niet, of niet via een ziekenfonds verzekerd, dan kijkt de cel Verzekerbaarheid de situatie na. Bij problemen zoeken de vijf collega’s van deze cel naar oplossingen op maat van de patiënt.’

Patiëntenadministratie

‘In een innovatieve omgeving als een universitair ziekenhuis moeten processen regelmatig aangepast worden. Zo blijft de globale flow vlot verlopen en beperken we de wachttijd van de patiënten. Het bijsturen en stroomlijnen van processen gebeurt door de drie collega’s van de staf Patiënten­administratie. Ook het onderhoud van onze systemen en het uit­werken van projecten behoren tot hun takenpakket.’ 

Contact opname/onthaal & patiëntenadministratie

Neem telefonisch contact op via 03 821 30 00. 

Aangemaakt op
Laatste update op