‘Onze logistieke medewerkers starten de zorgpaden voor de patiënten op via de UZA@home-app. Ze maken de meettoestellen klaar waarmee de patiënten onder meer hun bloeddruk, temperatuur en zuurstofgehalte in het bloed doorgeven via de app. Ze helpen de patiënten ook bij het installeren van de app, het gebruik van Itsme® en het koppelen van de meettoestellen via Bluetooth.’‘Onze logistieke medewerkers starten de zorgpaden voor de patiënten op via de UZA@home-app. Ze maken de meettoestellen klaar waarmee de patiënten onder meer hun bloeddruk, temperatuur en zuurstofgehalte in het bloed doorgeven via de app. Ze helpen de patiënten ook bij het installeren van de app, het gebruik van Itsme® en het koppelen van de meettoestellen via Bluetooth.’
‘Om patiënten ook thuis nauw op te volgen, vullen ze regelmatig vragenlijsten in die peilen naar symptomen gelinkt aan hun specifieke aandoening. Of ze houden de evolutie van hun klachten bij in een dagboek. De resultaten sturen ze door via de UZA@home-app. Ons zorgteam bekijkt die resultaten doorheen de dag. In overleg met de behandelende artsen geven we dan advies aan de patiënt via UZA@home of via de telefoon.’
‘Als er een bloedafname nodig is, gaan onze verpleegkundigen in bepaalde gevallen bij de patiënt langs. Onze logistieke medewerkers plannen alle bezoeken in en houden de patiënten op de hoogte. Ze maken ook de pakketjes klaar met de juiste tubes en formulieren voor de zorgverleners.’
‘De opvolging van de patiënten gebeurt in nauw overleg met de behandelende artsen. Een paar keer per week zitten we allemaal samen en bespreken we alle patiënten één voor één. Soms gebeurt dat live, soms online. We proberen zo efficiënt en multidisciplinair mogelijk te werken. Ook verwijzende artsen buiten het UZA nemen hieraan deel als we hun patiënten bespreken.’
‘Sinds dit jaar hebben we een splinternieuw inloopcentrum, recht tegenover de dienst Spoedgevallen. Het is een licht en modern gebouw, dat los staat van het ziekenhuis. Er heerst een gemoedelijke sfeer. Patiënten kunnen hier terecht met al hun vragen, krijgen er hulp bij het installeren van de UZA@home app en kunnen aan de balie hun apparaten inleveren.’