Zorg

Artsen en sociale media

Januari 2016

Geen efficiëntere tools om een netwerk uit te bouwen dan Facebook, Twitter en LinkedIn. Het gevaar bestaat echter dat sociale media de grens tussen het professionele en privéleven doen vervagen. Hoe gaan de UZA-artsen hiermee om?

Lees meer...

Medicijnen: wie leest de bijsluiter?

Januari 2016

Elk medicijn kan bijwerkingen hebben, maar moet u daarvan wakker liggen? En hoe voorkomt het UZA dat een patiënt een ongelukkige combinatie van medicijnen krijgt voorgeschreven? We vragen het aan apotheker John Leys.

Lees meer...

Geplaatst onder apotheek, patiëntenbegeleiding

JCI-kwaliteitslabel voor het UZA: 'We blijven continu verbeteren'

Oktober 2015

Grote vreugde in het UZA in augustus: het ziekenhuis kreeg het JCI-label toegekend, een internationaal kwaliteitslabel voor ziekenhuizen. Ver van mijn bed, denkt u? Toch niet. Juist voor patiënten is het kwaliteitslabel belangrijk.

Lees meer...

Geplaatst onder ziekenhuishygiëne, gezondheidszorg, kwaliteit

Kom bijtanken in Zorghotel Drie Eiken

Oktober 2015

Toen Anita (69) na een longontsteking het ziekenhuis mocht verlaten, bleek thuis revalideren niet haalbaar. Zorghotel Drie Eiken bood een prima alternatief. 'Ik kwam er mentaal en fysiek tot rust.'

Lees meer...

Geplaatst onder patiëntenbegeleiding, gezondheidszorg, revalidatie